Masa oh masa!!!!

Salam...

masa oh masa... time management.. sekarang ni aku sedang takut tengok masa.. mase yg dah berlalu, mase sekarang dan masa yg mendatang.
"demi masa. sesungguhnya manusia berada di dalam kerugian. kecuali orang yang beriman dan beramal soleh, dan pesan-memesan dengan kebenaran dan pesan memesan dengan kesabaran."(103:1-3)

adakah aku tergolong dalam golongan yang kerugian?? setinggi mane darjat keimanan ku? apakah cukup amal ku selama ini?? adakah aku menjadi da'ie yang baik?? adakah aku sudah cukup berpesan dengan kebenaran??? adakah aku cukup sabar dalam menyampaikan pesan???

dimana aku berada sekarang????

aku pernah gagal... aku pernah berjaya??? pada saat aku gagal pada siapa aku berpaut?? saat aku berjaya pada siapa aku bersyukur???

aku pernah rasai dimana masa menguasai hidupku. aku pernah rasai saat aku mengawal mase.. kadang aku letih dgn masa, kadang aku mengeluh kerana masa, kadang aku senang dengan, dan aku selalu takut dengan masa. sahabat2 selalu perpesan pd aku utk menjaga time management.

aku manusia yang sering lupa! namun aku sebagai seorang bergelar muslim, aku sebagai seorang yang mengaku islam.. kenapa perlu risau, jawapan yang dicari sudah ada didalam kitab yg jd pegangan kite. aku rase x salah kalau aku memanggilnya sebagai Love letter compilation. kenape?? bcoz setiap jawapan yg kite cari dalam Al-Quran. Ia adalah kalam dari Allah buat kite hamba mencari jawapan dari segala persoalan.

Masa boleh jadi panjang, masa boleh jadi pendek. it depend on how we use it. if we use it wisely, takkan wujud perkataan, "x cukup masa la", "sekejap je rase hari ni".

aku dah letakkan janji takkan, taknak ulang kesilapan same yang pernah aku lakukan b4. cabaran mendatang adalah lebih besar. kalau aku biarkan masa menguasai aku. sampai bile2 pun aku x kan berubah. skrg aku tgh countdown antara benda besar yang akan terjadi pada diri aku. nak MASUK GOMBAK. debarannya kian terasa. ceeewah.. tapi yang pasti ia sangat la betul.. aku still meng'imagine"kan mcm mane life kat sana.... persediaan sedang dilakukan.... aku perlukan doa semua orang...

"aku berjuang demi Mu Ya Allah

aku berubah demi Mu Ya Allah

aku mohon kekuatan dari Mu Ya Allah"


hatiku, kasihku, cintaku hanya pada Mu Ya Rabbi




Comments

Popular Posts