laksa pineng

Salam..

Pasal laksa pineng punya pasal... dr pagi sampai ptg.. intrnet lak takde boring tul.. perut cam lapar je.. ambik motor aku pun merempit g cari makanan.. actually bukan lah mencari sgt sbb dah tau nak beli kat mane... sampai je kat tempat yg di tuju.. aku cari dulu kuih pe yg ada.. jumpe la kuih cara berlauk yg dah lame aku teringin.heaven.. pastu beli kuih sekaya kiriman tok aku.. dah siap kat gerai tu baru la aku bergerak ke gerai sebelah utk beli laksa pineng..

masa aku sampai kat gerai tu tgh takde org.. so aku pun meng"order" la laksa yg aku teringin sesangat tu.. tak sampai beberapa minit dtg la sorang mamat dgn anaknya 2 orang... dia pun order la ape yg dia nak.. dah siap semua.. mak cik tu masukkan lakse pineng aku skali dgn order makcik tu.. aku mcm dah rase pelik la.. pehal la pulak mak cik ni.. tp aku diam je dulu.. skali makcik kasi plastik tu kat aku.. aku pun cakap la yg aku order satu je.. kenapa kasi yg mamat tu punya kat aku skali.. "la makcik ingat dtg skali dengan suami".... sesuka hati makcik tu ckp mcm tu kat aku.. ntah laki sape la tu yg sungguh malang nasibnye.. tebal jap muke aku... mcm mane la makcik tu boleh ckp yg aku ni muke ada suami.. anak dah dua pulak tu.. tak patut betul... malu betul... so nampaknya x berlaksa pineng la aku sampai bulan depan...nasib2...

Tgh malu2 ni ada benda lain aku nak share.. ptg semalam aku kluar dgn mama n abah g bawak hisyam g mengurut.. ondaway nak sampai sana ada satu view yg buat aku terpikir.

time tu dah dekat maghrib.. aku tgk ramai gile bebudak kat tepi jalan cam tunggu something je.. dgn bdk sekolah rendah, bdk yg dah baligh pun ramai.. korang rase pe dia yg diorang tunggu???

diorang sedang menanti kedatangan MAT REMPIT TERHORMAT BUAT AKSI LA.....

APE YANG BUDAK2 NI PIKIR AGAKNYA??? SERONOK KE???
pada aku menyampah ada la.... dengan adanya "cheer" group tepi tu makin berlagak la group mat rempit ni.. dah la yg merempit tu dah burn solat maghrib yg jd penyokong kat tepi tu pun join the group skali la.. ape diorang ni tak pikir ke??

dr buang mase kat tepi jalan tu baik duduk umah kalau rase x mampu imarahkan surau kat kampung tu... mengaji ke ape ke??? mama aku istilahkan pemandangan satu petang di kampung "tut"..
apalah budak wei...penat aku tgk..sakit telinga aku dengar..... lu pikir la sendiri.....

Comments

Popular Posts