In THe MiDDle of nIghT......

Salam... sehari lagi dah berlalu.. ape yg aku dah buat hari ni??? adakah hari ini aku lebih baik dari semalam.. apakah hari esokku lebih baik dari hari ini??? ape aku dah buat sesuatu yang di murkai ALLAH arini???... ada tak aku sakitkan hati ibu bapa aku??? mcm mane layanan aku kat adik2 aku hari ni??? adakah aku terlupe sekejap pada sahabat2??? mcm mane solat ku hari ni?? mcm mane Ibadah ku hari ni??? adakah janji hanya tinggal janji???... n mcm2 lagi....

betape buktinya aku ini hanya insan yang sangat lemah lg hina.. titisan dosa demi dosa aku lakukan...... Aku manusia hanya berasal dari titisan air mani yang kotor... aku hanya seorang hamba... apekah hak aku seorang hamba???

layak ke aku nak nak mendabikkan dada.. merasa mengah dengan diri.. layakkah aku?? siapa aku??? aku hanya seorang hamba... betape aku ini hamba yang tidak bersyukur. Tuhan Sang Pencipta mengurniakan aku pelbagai nikmat..

aku diberi udara utk bernafas.. aku masih diberi rezeki utk di suap ke mulut.. aku masih miliki kaki utk melangkah...aku masih punya sahabat walau dekat walau jauh... aku masih punya ibu dan ayah utk bermanja..... aku masih punya jejari utk menaip... aku masih punya AKAL utk berfikir???

Apa lagi yang aku sebagai seorang Hamba mahukan??? dimane letaknya IMAN??? ADAKAH AKU MANUSIA MASIH BELUM MERASA SYUKUR?? adakah tuntutan nafsu harus terus aku penuhi??? sampai bile???

betapa Allah itu agung... xkan mampu aku mencoretkan sesuatu disini tanpa izinnya...xkan ada satu pergerakan yang berlaku tanpa izin Yang Maha Agung.... xkan ada makhluk tanpa penciptanya.... ALLAH YA RAHMAN ALLAH YA RAHIM... pada-MU sujud syukurku.. pada-MU tangisan keampunan kuhulurkan....

Comments

Popular Posts