21 May 2009

BeruntungNYA Aku....

Setiap hari kite berhadapan dengan perkara berbeza. Perasaan yg kite face hari2 pun lain. kadang-kadang dalam sehari kite terlupe nak buat pe yang kite dah rancangan... sibuk dengan tugasan, sibuk dengan masalah.. sibuk dengan macam2 bendalah.. tapi as a Muslim kite sangat2 beruntung coz kita ada satu tanggungjawab, satu kewajipan yang insyaallah kite xkan lupe..
walau se bz mane pun kite kalau kite tunaikan kewajipan yang satu ni insyaallah akan datang satu tenaga baru yg buat kite fresh.

kalau orang lain nak berehat dengan tidur, n kalau orang yang bz diorang just tidur waktu malam je. tapi KIte AS Muslim ni... x payah ikut kehendak pun tapi mmg dah jd kewajipan pada kite utk berehat 5 kali sehari... tgh bz mcm mane pun.. tgh sakit macam mane pun.. tgh tension macam mane pun.. walau tgh gembira macam mane pun kite... kite perlu berhenti jap utk bertemu yang Maha Agung Pencipta kite..

lepas dah berehat tu.. otak kite akan refresh.. pada sesetengah yang rase berehat tu satu paksaan.. xde yang lain pun rase rugi coz diri kite sendiri je yang rugi.. Solat tu ibadah yang paling agung.. coz masa Allah nak arahkan kite buat Ibadah ni.. Allah jemput Nabi KITE Muhammad s.a.w. naik ke langit tuk terima wahyu ni..

so kite sebagai hamba ni rase layak ke kite nak abaikan Ibadah ni... ada macam khasiat bile kite tunaikan solat.. xde sesuatu yang yang sia-sia kalau Allah wajibkan kite tunaikan... kaedahnye kalau kite buat kite untung kalau kite x buat kite rugi...so the choice in your hand.. choose which one you want.... LIVE WELL OR LIVE HELL YOU CHOOSE.... (^_^)

No comments: