i wish, i wish, i wish..

By merely wishing to be a writer, you do not become one. but by writing everyday, 
you can and will become a good writer.

menulislah wahai diri walau sekadar sepotong ayat.. aku memang bukan seorang penulis yang baik.. namun ada cita dan harapan dalam diri ini untuk bergelar seorang penulis.. aku berharap bukan lah tulisan ku menjadi saksi kepada timbangan dosa-dosa ku.. tp untuk aku perbaiki masa hadapanku dengan menjadikan tulisan masa laluku sebagai sebuah cermin buat diri ini.. tiada manusia yang lahirnya sempurna kecuali kekasih Allah, Muhammad Sallallahualaihiwassalam. Akhlak baginda adalah cerminan Al-Quran. 

tak semua punya kemampuan atau kemahiran yang diingini.. tp kemahuan mampu merubah segalanya. macam pepatah melayu yg selalu sebut usaha tangga kejayaan tu.. kalu reti pon kalu tak mahu, x kemana juga.. itu memang fitrahnya.. begitu jugak dalam segala hal lain dalam hidup kite ni. jangan jadikan alasan kite x pandai untuk membantutkan perkembangan potensi diri sendiri.. belum cube belum tau.. ye dak? 

bukan untuk orang lain pon kate2 ni.. tp untuk diri aku sendiri.. Moga kesilapan lalu x berulang-lagi.. hanya pada Allah tempat kita memohon ketetapan hati ini.. aku hanya orang yang sangat lemah....

Comments

Popular Posts