Mencari Sebuah Semangat

Dalam hidup manusia ni, mcm sebuah roda. ada kala diatas, ada kala dibawah.. itulah hakikat sebuah putaran.
tahun baru, semester baru InsyaAllah semangat pon baru jgk..
sepanjang temph aku membesar ni.. hidup aku dikelilingi dengan buku-buku..
ingat lagi mase kt rumah lame, bilik kt umah tu ada 3 je. satu bilik mama n abah. satu bilik anak2 laki.. n satu lg bilik aku.. oleh krn jrk umur aku agk jauh dgn adik2 perempuan ku.. so aku conquer sorang2 la blk tu.. blk aku tu pulak merangkap bilik buku-buku abah.. memang tersangat la byk buku-buku abah especially buku haraki n tafsir quran.. tp aku ni x pernah ambik port pon pasal buku-buku tu.. (teruk sungguh)..
aku lebih terus kpd genre buku aku yg tersendiri..

dah berumur ni, jd agak sedar diri la skit.. baru la aku mula menjinak-jinakkan diri dgn genre buku-buku abah.. start bace buku-buku tu sbg taklifat je.. x pernah nk hadam.. tp bile lame2 bace bru aku faham kenape buku-buku tu best..  buku terbaru yang aku cilok dr almari buku abah ialah Iman dan Kehidupan.. buku tu adalah edisi pertama, 1985.. that mean buku tu dah ada dalam hidup aku sejak dari aku lahir lagi.. tp betapa aku ni jenis orang yg x peduli.

rupenye semangat yang dapat bile bace buku milik abah ni lain dia punye zuk semangat yang dapat..(^_^)
sambil bace sambil bayang zaman abah kat kampus dulu jgk..zaman dia sebaya dengan aku.. hehehe

p/s: buku lame x same dengan buku baru.. semangat pejuang lame x same dengan semangat pejuang baru.. pejuang lame berjuang atas dasar faham bukan hanya semangat semata..

Comments

Popular Posts