Bicara lah hati..

Bismillahirrahmannirrahim..

rahsia hati..
setiap hati punye lakaran kisah yang berbeza.. jika diamati..unik nye sekeping hati ini.. keras dan lembutnya mampu mengubah seluruh gerak dan laku anggota-anggota yang lain.. hati itu juga jd sebuah penilaian amal seorang orang insan.

UmAR aL-Khattab melaporkan," Aku mendengar Rasulullah menerangkan,
'Semua perbuatan disertai dengan niat dan sesungguhnya bagi setiap orang itu apa yang diniatkannya. Maka sesiapa yang berhijrah demi Allah dan Rasulnya, maka hijrahnya itu kepada Allah dan Rasulnya. Dan sesiapa yang hijrahnya itu demi harta yang hendak diperolehnya ataupun untuk wanita yang mahu dikahwininya, maka hijrahnya kepada sesuatu yang dimaksudkan dalam hijrahnya itu." (riwayat Bukhari dan Muslim)

kerana sekeping hati itu, neraca timbangan kita mungkin berubah.. jaga lah hatiku ini dan hati keluargaku, dan hati sahabat-sahabatku Ya Allah.

Ya Allah, ampunilah dosa-dosaku, kebodohan dan keterlampauanku dalam apa yang aku kerjakan, dan apa sahaja yang Engkau lebih ketahui daripada diriku sendiri. Ya Allah, ampunilah segala kesalahanku yang datang daripada kesungguhanku dan daripada senda-gurauku, daripada apa yang aku tidak sengaja dan daripada sengajaku dan segala sesuatu yang datang daripadaku. Ya Allah, ampunilah kesalahan-kesalahanku yang lalu, dan yang akan datang, yang aku rahsiakan dan yang aku pamerkan, dan segala sesuatu yang Engkau lebih ketahui daripada dirku sendiri. Engkaulah yang Maha Mendahulukan dan Maha Mengakhirkan dan Engkau Maha Berkuasa atas segala-galanya.
(sumber buku amalan dan doa kesukaan Nabi Muhammad.)


p/s: bagus jugak musim duit yayasan x masuk lagi ni.. bajet mmg cikai.. tp manage untuk loss 0.8 kg dalam masa seminggu.( Alhamdulillah)
p/s2: pagi2 buta td dpt mesej tanye pasal kat mane aku check my first pregnancy.. eh bile pulaknye aku mengandung? kahwin pon belom dek oi.. susah jgk kalu dlm geng2 sendiri sampai ada 3 org yng name dkt2.. tk pasal2 aku yang terkene.. ) (*_*)\/



Comments

Popular Posts