memori Rabithah di pg Jumaat..

Alhamdulillah.. ini adalah cuti semester yang paling pendek aku luangkan mase di rumah..dari 3 minggu hanye seminggu..
seminggu berprogram bersama sahabat.. all the sudden dpt jjk kaki ke langkawi ke walimah kakak naqibah ku yg comel.. meneruskn jejak ke kg atuk di segamat.. dh lame sangat x jejak kg halaman.. sterusnye disini aku di bumi terengganu.. lengkap my mini kembara.. dr utara, selatan, pantai barat dn pantai timur.. Alhamdulillah..
kembara dengan sahabat buat aku kenal mereka..kembara sendiri buat aku kenal diri aku.. yes!! aku jarang kembara dgn mereka.. mungkin kerana itu aku kurang kenal siapa mereka..

soal persahabatan adalah soalnya hati.. mungkin aku bukan orang yang pandai bersahabat.. tp sungguh aku sayang mereka..  Alhamdulillah.. Allah kurniakn aku hati yg mudah sayang pd org, cume hati yg x pandai tunjukkn rase.. Sedih juga bile persahabatan itu dipertikai.. namun belajarlah ambik ape yang berlaku sbg teguran buat diri. terima yang diri kite ni mmg lemah n kite nk jd lebih baik..

tak ada siape yang sempurna.. betullah kite nk orang terima kite seadanye. tp x salah kite baiki kelemahan kite..  andai kate ada orang tanye mcm mane sikap kite.. kite x boleh jawab sendiri soalan tu.. hanye mereka yang berada di sekililing kite yang ada skema jawapan tu... itu pentingnye kite punye sahabat.

memori jumaat yang dingin itu.. ada yang rase itu sebuah lakonan.. ada yg rase itu hanye kepura-puraan.. ada yang masih x punye rase. aku?? Demi Allah aku x tahu ape rase hati ini.. Saat doa Rabithah dibacekan pd pagi itu ada sendu mengiringi.. air mata mengalir memohon agar ikatan hati-hati bertaut rapat atas satu landasan yang diredhai.. moga hati-hati ini terus bertaut kerana cinta Allah dan Rasulnya.. pemilik hati ini hanya seorang insan lemah yang jiwanye dinodai dosa-dosa.. sahabat jgn kau harapkn kesempurnaan dr diri ini. kerana kamu sahabat yg menyempurnakn aku..

p/s: sorang sahabat aku ckp aku pemalu.. urgh..  first time aku dgr statement tu..
p/s: result dh kluar pon..


Comments

Popular Posts