AKU Perempuan

my exam in another three and a half hours, and yet i'm updating my blog..weeeii.. i think i just need some brain reliever after one whole night staying up.. ( wujud ke perkataan tu?? bantai.)
something happen between my close friend and i a few days ago.i'm not the type of person who say sorry easily especially to someone close to me. pelik? tp benar. lg senang ucap kate2 maaf pd unknown people than a well known people. ( ignore my language, otak tgh digest segala yg telah dibace sejak mlm td).. masalh nye mungkin pd sebuah ego.

oleh kerana x mau buat silent treatment lame2 sgt..last2 aku mengalah jugak.. then i come up to her and tell that i will try to fix everything between us, dia senyap je sambil terus melantak fries nye.. well aku senyap jgk la.. tibe2 dia hulurkan fries kat aku dengan satu senyuman sambil kate; what are we.. girls??
ish minah ni mmg nk kene dgn aku!! dah bukan girl? ape?? tau la baru melayan cite Bones, x yah la nk gune dialog tu dgn aku... ok lah aku gelak..

tp mmg hakikat perempuan.. hatinye lebih lembuT compare pd lelaki.. hatinye lebih mudah tersentuh.. kerana nafsu wanita itu sembilan dan akalnye cume satu.. cume kite wanita biarlah jadi wanita yang punye maruah dan harga diri..

1. “Janganlah perempuan -perempuan itu terlalu lunak dalam berbicara sehingga menghairahkan orang yang ada perasaan dalam hatinya,tetapi ucapkanlah perkataan yang baik-baik”(surah Al Ahzab:32)

2.Daripada Umm Salamah, isteri Nabi SAW, katanya: Aku berkata, "Wahai Rasulullah! Adakah wanita di dunia lebih baik atau bidadari?" Baginda menjawab, "Wanita di dunia lebih baik daripada bidadari sebagaimana yang zahir lebih baik daripada yang batin."Aku berkata, "Wahai Rasulullah! Bagaimanakah itu? Baginda menjawab, "Dengan solat, puasa dan ibadat mereka kepada Allah, Allah akan memakaikan muka-muka mereka dengan cahaya dan jasad mereka dengan sutera yang berwarna putih,berpakaian hijau dan berperhiasan kuning..." (Hadis Riwayat al-Tabrani)

buat kawanku, adat bersahabat la kn..gurauan tu pemanis hubungan.. buat insan bergelar wanita, ayuh lah kite jage diri ini sebaik mungkin.. kite ada Quran dan Hadis sebagai accessories yang wajib kite pakai  untuk mendapat redha Allah dunia dan akhirat. biarlah same2 kite pimpin tangan saudara kite untuk jadi wanita yg lebih baik dari bidadari.. syaratnye mudah.. solat, puasa dan ibadah.. disamping jage maruah diri dengan sempurnakan aurat kite..

 Jd isteri solehah????

tunggu la Kahwin dulu.. (^_^)

sebab xde istilah makwe solehah ye kawan2..


Comments

Popular Posts