Kinokuniya n makan....

Salam.....

(n_n).. satu senyuman comel buat semua orang...
dr tengah malam semalam aku dah janji dengan cupi nk g kluar jejalan dengan dia.....
selepas beberapa hari menidurkan diri pkl 5 pagi b4 kelas pagi ku yg bermula jam 8 pagi... huru-hara kerana
assigment yg menggunung.. salah aku jugak coz x plan elok....
pehal pun kerja aku dah settle kecuali PTPTN... HUH!!! maleh sungguh teman mikir pasal ni....
ok lah same2 kita lupakan ptptn tu... aku nk berkisah pasal jalan2 arini ni....
hai senangnya dalam hati...aku dpt dua benda kegemaran arini... buku n makan free..
huahaha...
sorry to say, i'm not type of gurl yang pandai shopping2 ni... mean shopping kasut, baju beg all those things..
takpe lah... tapi ada benda yg bile once aku dah pegang, aku xkan letak sehinggalah kat kaunter bayaran... huhuhu..
what is it??? of course le book n food...
buku oh buku... mmg aku x brape nak hidup kalau xde buku nih... kalau orang tanye jenis buku yang aku suka bace.. aku lebih senang jwb yg aku jenis universal dalam pilih bahan bacaan... aku suke baca buku agama, story-telling(fav), sejarah(a-ah), komik( my meal of the month), sains( huhu, harun yahya boleh la).. ape2 je selagi aku buleh bace.. buku yang nk kene bace untuk p jwb pekse tu je yg susah skit.. tak patut, tak patut...
kalu aku dpt beli buku x tido mlm pun xpe... mcm malam ni la, walaupun asal plan nk tido' awai mlm ni, segalanya musnah dek kerana buku ku..... kak pi ko x yah beli mknn, beli buku makan.. huhh zalim ayat tu..
zalim2 pun dia belanja aku makan.. kenyang ni xkan ilang sampai pagi esok ni... lepas la kempunan aku nak makan spagetti sejak minggu lepas... thank cupi...

sebab arini mase jelajah kinokuniya tu aku redah sesorang without teman, sampai 6 biji buku aku beli... biasa la manusia mudah lupa... pitis xdop ke ada ke.. buku tetap buku.... salah satu buku yg aku beli arini, ada 2 sebab kenapa aku beli. 1)KULIT DEPAN DIA sangat la unik. 2)ayat kat belakang tu yg berbunyi: "and that sometimes, people can surprise you, so it's OK to let the closest ones in..." know me then you know why... so pasal ayat ni let me discover the meaning...

buku kedua, aku beli sbb harganya... hargenye RM1.50.. HUHU, setelah selesai membacanya sebentar td, aku sesangat la frust sbb rupa2 nya buku itu yang sekadar sudutan awal dr buku yang sebenar, hampeh den.. kalau ikut gaya aku ni, esok buleh jejak lagi kaki kat kinokuniya cari buku yang sebenar...,. tapi kene g check account la dulu gayenye.. 4 biji lagi tu aku biarkan ia menjadi rahsia idupku... kenape??? sbb ramai orang marah aku beli buku ni... namun..... aku sesangat suke buku ni mcm aku suka makan jgk.... hahaha..

oleh kerana esok kelas pukul 8. ni korban buku untuk tido dulu... selamat malam...

p/s: mungkin saat ini abang ku sudah menjejakkan tubuhnya di bumi terengganu tercinta... haku sungguh jealous ni.. apekan daya kelas ku pagi buta esok...

Comments

Popular Posts