MULTIPLE INTELLIGENT......

SALAM buat semua....
tetibe rase nak makan chocolate ni.. tp masalah tak rase mcm nk g beli sendiri.. mcm nak suruh org belanjekan jeh.. hikhik... masalah betul nafsu aku nih...
lepas kelas seawal 8.30 pagi td.. plannye aku nk blk sambung tido coz semalam aku dah melantak tido pukul 4.30... pagi ni pun kepala dah senget skit nih.... namun segala usaha nk tido ku tidaklah berjaya...
sape suruh ko melantak teguk teh herbalife tu.. sah2 segar bugar mata nih... tapi nafsu nk tido aku besar... masalah betul... tapi xpe la jom la same2 bantu aku selesaikan assigment yg x siap2 lagi nih...

MULTIPLE INTELLIGENT!!!!

as a teacher aku perlu kenal bakal2 anak murid yg mempunyai study skill yg sesangat berbeza antara satu same lain.... b4 tu.. kenali lah diri haku sendiri dulu yeh....

ok lah ni sebenarnye assigment INTRO TO ELT( english language teaching) METHODOLOGY...
MI( MULTIPLE INTELLIGEnt) nih adalah theory daripd HOWARD GARDNER...
ADa 8 jenis MI semua:
1. kinaesthetic- body smart
2.logical- number smart
3.linguistic- word smart
4.interpersonal- people smart
5.intrapersonal- self smart
6.musical- music smart
7.visual/spatial- picture smart
8.naturalistic- nature smart

kalau ikut pada ujian yg telah aku ambik, haku nih lebih major pd nature smart.
n kalu ikut pada penggunaan otak pulak aku nih jenis right brain user...

ape implikasi tahu semua benda nih as seorang cikgu or cikgi....
mungkin bile tahu benda2 mcm nih xde la kite nak kate bdk yg x pandai math tu bodoh cume dia ada kelebihan yg xde pada org lain... mcm aku sendiri bile blaja math sah la bengap skit... hakhak 6ti aku sambung lagi... bcoz i need chocalate nih.... ja na...



Comments

Popular Posts