Hidup bermule dari satu kegagalan.


Apa erti kejayaan dan kegagalan dalam hidup korang? Adakah bile Berjaya beerti korang gembira n bile gagal beerti korang perlu bersedih dan menangis? Setiap manusia mempunyai cita-cita dan harapan yang ingin mereka gapai. Ada yang ingin menjadi kaya, ada yang ingin dpt kerjaya yang memberi pulangan yang lumayan, ada pulak yang ingin Berjaya dalam exam, ada yang ingin berjuang menegakkan daulah islamiah dan pelbagai lagi harapan dan cite2 manusia yang ada di dunia ini. So nak buat ape dengan cite2 yang byk ni? Nak biarkan ia terus menjadi sebuah cita-cita dan harapan? Bukankah sebuah kenyataan itu jauh lebih indah dr sekadar angan-angan mat jenin. Pada diri aku, aku pegang x kisahlah brape kali kite jatuh tp yg lebih penting adalah brape kali kite bangkit blk dr kegagalan… aku bukak topic bkn ape just sbb aku dpt result teruk sem lps… nak kate x sedih tipu jgk tp just x terkilan sgt sbb aku tau byk mane aku study, n I deserve what I get. Maybe ade hikmah atas setiap yg berlaku. Ape yg aku perlu buat skrg ialah perbaiki blk kesilapan yg aku dah buat sem lps, to be someone better you need to sacrifice something. Sbb kadang2 tu ape yg kite suka bknlah bende yg baik utk kite n bende yg kite tak suke tak semestinya tak baik utk kite, kadang2 ia lebih baik utk kite… paham??? Kalau x paham pikir2kan lah…. Buat renungan bersama.

Comments

Popular Posts