regretting for my self...... (n_n)

Salam. Semalam aku ada cakap pasal prog qiam berjemaah tu kan.. ia bmula dgn sesi tazkirah dgn tajuk pengorbanan dalam perjuangan dan pelajaran. Ok stakat sekarang cabaran yg geng2 aku hadapi adalah pelajaran. Ia mjadi masalah besar pd kami semua. Ada yg down sbb result, ada pulak yg rase pelajaran adalah lebih penting. Kate2 yg slalu meniti kat meniti kat telinga aku oleh senior2 dan sahabat2 aku ialah perjuangan no1 tp pelajaran bukan no2. Mcm mane nak apply bende ni dalam hidup??? Bukan senang tp dgn yakin dan usaha, takde benda yang mustahil. Tp tawakal pada Allah paling penting diiringi usaha. Aku sendiri pun mcm tu jugak. So skrg ni ambik perkara yg dah berlaku sbg iktibar. Pada aku result yg aku padan dgn usaha yg aku berikan. Rendah pun nak marah kat sape, dah mmg salah au sendiri. So skrg ni aku cube cari penyelesaian yang terbaik. Prinsip aku sekarang ialah “you’ll never reach perfection bcoz there is always a room for improvement. Yet all the way to perfection you’ll learn to get better.” Mmg la manusia tak sempurna n kite akan sentiasa buat silap, tp dr silap yg kite buat tulah kite akan belajar sesuatu yang boleh baiki diri kita. Dan sebenarnya cabaran yang kami hadapi skrg ni sgt kecil jika dibandingkan dgn ape yg dialami oleh rasulullah dan para sahabat dalam menegakkan islam. Cabaran dalam hidup kita ni bukan stakat disini sahaja, lepas habis blaja 6ti ada pulak cabaran dgn dunia pekerjaan, pastu lepas kahwin lain pulak ceritanya.... mcm2 la cabaran dalam hidup kita sebagai pejuang agama allah. Ujian tu datang utk uji tahap keimanan kite, dan ingatlah bahawa allah tak uji kita lebih dari kadar kemampuan kita.....semoga allah kekalkanlah nikmat iman dan islam yang ada pada kite hari ini.

Aku sendiri pun sedang dalam proses untuk berubah menjadi lebih baik walaupun hari ni aku dah buat satu dosa yang buat aku rase sgt hina... ya allah ampunkanlah dosa hamba-mu yang hina ini... yang pasti aku menyesal sgt n proses nak tarik balik ape yg aku dah buat tp bak kate org tua terlajak perahu boleh diundur, terlajak kate badan binasa. Ni lah yg berlaku kat aku skrg...

Lepas sesi tazkirah tu, diorg buat pulak sesi luahan hati... mcm2 la ada. Ada sahabat yg sampai menitis air mata n luahan tu insyaallah ikhlas dr hati.. semoga tautan hati kami semakin kuat.. pastu bace al-mulk same2. Best n aku rase tenang lepas tu. Takde lg emosi yg upside down... Cuma silap yg aku buat skrg ni kene baiki.... ape2 pun kite kena tau jage diri n adapt diri biar sesuai dgn suasana sekeliling....

Comments

Popular Posts