hard week.....

For the past whole week yg lalui... bersyukur sgt sbb dpt get through dgn baik, walaupun a lot of thing happen.. sedih, gembira, penat n mcm2 la. X tau nak express mcm mane... tp semua jadi pengalaman... dlm penat2 tu sempat je larikan diri jap. Hahaha mmg nak buat lawak betul...aku mcm terasa hati la dgn 2 orang sahabat ni pastu aku ambik tindakan melarikan diri ke rumah sepupu ku di bangi utk calm balik. Kat sane sempat je aku buat cekodok bilis. Kalau org terengganu panggil jemput bilis. Dah lame mengidam sebenarnya.. hehehe best pulak kenduri malam tu... selain tu boleh katekan tiap2 mlm ade meeting, penat tu... dah tu pulak ada program weekend... entepreneur club bukak gerai, masing2 mcm separuh mati penat. From 8-11 kat gerai, mlm kire duit.. tau jelah pening, penat mcm mane berniaga. First day hari jumaat hujan, tuhan je tau. Gerai kami mmg lecak gle.so next next day pun mmg kami berniaga dalam lumpur.. org lain masuk bendang pagi je, kami ni sampai malam. Gerai kitaorg digelar sbg secret recipe of pantai timur. Mane taknye, makanan ygkitaorg jual adalah..... jeng2: nasi dagang, nasi kerabu, laksam, keropok lekor, kuih cek mek, n mcm2 lg. So kire kami ni jd promoter negeri pantai timur la. Kalau kerajaan negeri terengganu n kelantan tau ni mesti dapat pujian n anugerah skali. Bukan stakat org melayu n budak uia je yg dtg bahkan adik uncle chinese tu pun dtg cari nasi kerabu kedai kami. Aku pun ada la tunjuk bakat masak skit walaupun bukan la pandai sgt pun. Utk malam kami jual steamboat, boleh tahan la sambutan. Siap dpt pujian dr ceo kate sup steamboat tu best... hehehe bangga kejap. Tp tak riak pun. Sahabat aku sorang lg menunjukkan bakat dgn masak roti amargedon n siap buat kek batik lg. Bdk2 laki pun sakan nak masak skali, pastu mase tgk kitaorg buat demo kat diorg mcm bdk umur lima tahun je aku tgk..dgn kepala yg terangguk-angguk, mulut yg melongo, mane la aku ni tahan nak gelak. Dah la semua mcm ustaz, kalau aku jd pelanggan pun segan nak dekat, tp allah byk bantu kami, alhamdulillah. Sahabat sambil dtg tlg sambil buat amal jariah, mase x duit syiling masing2 kluarkan duit dr poket masing2 utk buat change duit, aku yg ada kat situ pun terharu sampai mcm tu skali keikhlasan diorg. Kalau org lain mesti dtg tuntut blk duit tu. Bestkan.... tp satu yg aku nak komen pasal bdk laki ni, diorg mmg boleh buat kerja tp kene suruh dulu la, kalau tak wassalam. N kerja yg mmg diorg tak suke ialah membasuh, tp tu lah yg aku suruh diorg buat.. hahaha, best tgk diorg main air. Tp satu yg mmg diorg suke ialah MAKAN FREE. Yg tu kasi ape pun mkn kecuali kayu dgn batu. Yg seronoknya, kami ( aku tak tau la org lain, ni pd aku la) semua dah mcm adik beradik. Ada tukang sakat, ada tukang pemerintah(aku la tu), ade pulak jd pak turut, mcm kerenah la sahabat2 aku ni. Dalam penat gembira, ada jugak sahabat yg dtimpa susah. Sedih jugak, tp dia mmg tabah. Dlm tempoh tiga hari kami berniaga, dua hari dia kene pergi hospital.. hai la.. kirenye, semua slamat berjalan walaupun target keuntungan tak tercapai, dah byk tu je rezeki yg kami dpt kire bersyukur sgt dah. N sem ni pun panjang lg, insyaallah adalah rezeki kami kat mane2 tu. Yg penting usaha. Dah settle bab gerai aku pulak yg sakit, naya betul. Mmg kepala otak rase tak betul je. Dengan muntah, pening, badan pun demam, haila. Tuhan je yg tau perasaan aku. Ni daj dekat cuti raya hati n kirenya class aku burn la minggu ni sbb aku awal2 lg dah blah dr kampus. Bukan sengaja tau, aku sendiri tak sihat pastu nenek aku pulak masuk wad. Sedih gak. Sbb aku yg stay kat umah dia mase cuti aritu. N nenek aku pun byk ngadu kat aku. So doakan dia sihat cepat.
Kalau dah sebut pasal nenek aku ni, macam2 jugak la story yg aku boleh bukak. Aku ni ketegori teen lg, tp dah masuk alam org2 dewasa bila bdpn dgn masalah family ni. Org lain tak tau ape yg aku tau sbb aku ni tukang dgr crite dr semua pihak tp tak layak nak sampaikan sbb 6ti org kate masuk campur hal org tua pulak. Ntah la.. see what happen. Ni pun kalau ikut plan raye kali ni turn rumah atuk sebelah abah aku tp tak jd kot... dah lame atuk aku rindu nak jumpe cucu2 dia n anak menantu. Aku sorang je yg balik jumpe atuk time raye aritu, aku tau atuk tgh sunyi skrg ni. I wish yg terbaik utk dua2 pihak.

Comments

Popular Posts