21 December 2008

PeNgOrBaNaN part 2

video
cube sahabat2 pikir blk apakah pengorbanan yang telah dilakukan oleh umat terdahulu sebelum mereka berjaya menguasai 2/3 dunia. kalau nak dibandingkan dgn ape yg kite lakukan sekarang. adakah layak kite gelar diri kite sebagai pejuang?? sedangkan perjuangan kite ini langsung tidak menuntut setitis darah sebagai harga. mereka hanya meminta sedikit masa utk diluangkan. bkn utk tujuan lain pun tp utk kepentingan diri kite jugak. aku sendiri pun ada terfikir, betul ke layak di panggil org yg nak berjuang utk agama allah sedangkan bile sahabat2 mintak balas mesej pun skit punye malas.. teruk betul perangai aku ni. tp ada tu la hakikatnya. skrg ni kat kampus adalah proses yg sgt getir di mana kami sedang menapis adik2 yg bakal jd pelapis, bile pikir bende tu. hal aku sendiri pun tak brape settle lg ni nak tapis adik2. mmg la diri ni tak layak.. tp tak bak kate kak seha.. pejuang allah ni akan ditapis dimana2 saje. kita ni hanya merancang allah yang menentukan segalanya... mmg betul yg exm tu penting tp ape salahnya kalau M mintak sikit je masa utk diluangkan, mungkin ada berkat kat situ...

No comments: