Kerana Dia Sayang.

بِسْمِ اللهِ الرَّحْمٰنِ الرَّحِيْمِ 

In the name of Allah, the most Gracious, the most Merciful

3 hari berbaki di tahun 2018.
.
.
.
.

SUNSET 28 DEC 2018



Tiba-tiba mesej masuk bertanya khabar kaki.
.
.
.
Tak lupa juga bertanya khabar nasi minyak.
.
.
.
Entah kenapa petang tadi rajin pula aku melayan setiap pertanyaan.
.
.
Yes
.
.
selalunya, soalan-soalan begitu aku banyak memilih untuk diam dan senyum.
.
Kadang bila ada yang bertanya.
.
Apa perasaan aku?
.
Marah tidak sekali. Sedih kadang-kadang menyapa.
.
Begitulah hak hati.
.
.
.
Aku jawab juga mesej tersebut kerana aku tahu niat dia sebagai orang yang lebih tua dari aku itu, risau dan sayang.
.
.
Alhamdulillah. Ramai yang peduli.
.
.
.
Jujur aku balas, belum ada dan belum sampai masanya.
.
.
Terus dibalas dan ditanya kembali.
.
.
Usahanya bagai mana? Doanya apa?
.
.
Seperti dalam post sebelum ini, Doa Misi Cinta Di Jabal Rahmah.
.
.
Semoga yang terbaik untuk agamaku.
.
.
Memilih yang bagaimana, aku pun tiada jawapan, kerana tak pernah sampai terfikir sejauh itu.
.
.
.
And for this kind of issue, I'm such a dumb.
.
.
No matter how many book you read, you can't find the exact answer when people ask you what kind of person you wish to know or meet.
.
.
.
I really trust in the principle that There's time for everything and He knows Best.
.
.
Including Jodoh.
.
.
Dan aku juga percaya, yang masih terlalu banyak benda yang aku mahu pelajari dan lakukan.
.
.
Dan aku tidak meletakkan itu sebagai matlamat hidup.
.
.
DAN aku juga jadi tidak stress memikirkan soal Jodoh.
.
.
.
Just move on and go on with my life.
.
.
.
And be happy.
.
.
Tiba-tiba, dia kata tak boleh begitu.
.
.
Jika meminta, mintalah dengan bersungguh-sungguh.
.
.
Statement itu buat aku berfikir, adakah selama ini aku tak pernah bersungguh dalam isu ini menyebabkan saat aku berdoa pun cukup ala kadar.
.
.
.
Setiap orang ada cara berfikir masing-masing.
.
.
.
Apa pun aku berterima kasih kerana sudi risaukan aku dan doakan aku
.
.
maknanya ada yang peduli dan sayang.
.
Alhamdulillah.


.
.
Dan bagi diri aku, Aku berlapang dada dengan perjalanan yang Allah aturkan untuk aku,
.
.
Sementara masih single, aku kira ini adalah rezeki aku untuk melakukan sesuatu dan mempelajari sesuatu untuk terus meningkatkan nilai diri.
.
.
Sementara urusan Hablun Minannas Allah tangguh, kita perbaikilah Hablun MinAllah kita.
.
.
Jodoh, Ajal, Rezeki
.
.
Semua hak Allah.
.
.
Kita juga HAK ALLAH.

Comments

Popular Posts